Het jaarverslag van SV Rokade seizoen 2011-2012

Het seizoen begon eigenlijk met het afscheid van Cas van Dijk. Een van de leden van de eerste orde en een heel fijn en zeer gewaardeerd lid van onze vereniging. Helaas heeft hij zijn kansloze stelling moeten opgeven.

Aan het begin van het seizoen was het heel even spannend wie er kampioen zou worden. Menno had namelijk aangegeven niet elke week vanuit Velp te komen opdraven, dit tot groot verdriet van ons 'Veldhenneke'. Al heel snel werd duidelijk dat Gert-Jan eenzaam aan kop stond en niet van plan was om maar iemand dichtbij te laten komen. Zodra de afstand er was bleef hij even thuis, maar zodra er iemand maar een beetje in de buurt kwam, speelde hij weer een paar partijen. Toch pas 4 wedstrijden voor het officiële einde was zijn eerste kampioenschap binnen. De spanning om de 2e plaats, de beste van de rest, was er tot de laatste speelavond. Onze nieuwkomer Tim had een klein beetje hoop op deze plek, Jan geloofde in zijn eigen reputatie, maar Ruud ging er met de eer vandoor. In de middenmoot verloor iedereen van iedereen en was het vooral de gezelligheid die steeds won. Het degradatiespook hing lang bij Felix, Ben, Leo Nienhuis en Bob, maar allen zijn op het nippertje gered door.......ja, waardoor eigenlijk?

Dan de strijd om de gewilde 't Zwaantje-Bokaal. Gert-Jan schakelde Menno uit en toen was de winnaar al bijna bekend. Echter in de finale kwam Leo van Noord, die verrassend Rob Stevens had uitgeschakeld, tegenover Gert-Jan. Maar Leo is helaas een wisselvallige speler, dus deze bokaal gaat ook naar Gert-Jan.

Zo goed als Gert-Jan speelde tegen de zwakker broeders op de club, zo slecht speelde hij extern. Mede door zijn geklooi moest het eerste team nog hard knokken op de laatste speeldag om een mogelijke degradatie uit te sluiten. Het eerste team mag zich dan hebben gehandhaafd en veel aandacht krijgen in de Gemeentelijke Media, de sensatie is toch het tweede team. Winnen van Aalten nadat vorig jaar Groenlo door hun toedoen een klasse lager speelt. Helaas ging het tegen Kameleon net mis, anders was een kampioenschap misschien wel het resultaat geweest.

Wat waren de overige bijzonderheden van dit afgelopen seizoen? Ik zal ze nog even op een rijtje zetten:

Wil ik graag afsluiten met de laatste bijzonderheid dat de gemiddelde leeftijd van de Rokadeleden met een jaar is toegenomen sinds de laatste ledenvergadering!